Att hantera recensioner på rätt sätt

5 stjärnor recensioner

Din närvaro online handlar om att visa upp din verksamhet för potentiella kunder som söker det du erbjuder. För att övertyga dessa om att de bör anlita just dig är det bra att visa upp recensioner, och att hantera recensioner på rätt sätt.

 

Varför recensioner är viktigt

När du utfört ett jobb är det bra om dina kunder kan publicera en recension på din hemsida eller tex. Google My Business. Då de snabbt en överblick av ditt företag och kan se dina tidigare kunders uppfattningar.

Recensioner är viktigt du får möjligheten att sticka ut från mängden med dina goda recensioner.  Det ger dig även en större förståelse för hur dina kunder uppfattar din verksamhet och du kan se vad som är uppskattat.

Det är viktigt att sätta kunderna i fokus, och få en inblick i vilken roll din verksamhet spelat för dem.  Inte minst är det ett ypperligt tillfälle att se vad du kan förbättra inom din verksamhet, och ta till dig konstruktiv kritik.

 

Hantera recensioner

Skulle du trots allt få mindre positiva recensioner är det bästa du kan göra att välkomna dem. Hantera recensioner genom att bemöta dem. Genom att ta till dig kritik och synpunkter kan din verksamhet utvecklas. Det ger dig även en chans att visa att dina kunders åsikter spelar roll. Recensioner är och bör ses som möjlighet till förbättring.

Genom att svara på dina recensioner, positiva eller mindre positiva, så visar du att dina kunder är viktiga. Låt inte mindre positiva recensioner stå vägen för din utveckling och din närvaro online. Visa istället att du uppskattar kundernas åsikter och att du arbetar mot kundnöjdhet, varje gång.

Med det sagt är det inte alltid avgörande om kritik syns i dina recensioner. Det viktigaste är att du visar potentiella kunder att du tagit emot feedbacken och arbetar med utveckling. Goda recensioner är också fantastiskt bra att visa upp, och kan verkligen ge en ordentlig skjuts till att potentiella kunder väljer just dig.

 

Vill du ha hjälp med din digitala kommunikation eller digitala närvaro? Tveka inte att kontakta oss!

 

 

 

Några av våra kunder