Tre anledningar att skicka nyhetsbrev

sökordsanalys

Att skicka nyhetsbrev blir ett allt vanligare sätt att marknadsföra sitt företag. När det kommer till att behålla sina kunder och vårda sina kontakter tycker vi att nyhetsbrev är en bra lösning. Här är tre anledningar varför:

 

Skicka nyhetsbrev för att säga: ”Vi finns!”

Den första anledningen till att skicka nyhetsbrev är så bra är att du kan påminna dina kontakter om att ni finns. Kanske blir de påminda om era fantastiska tjänster och beslutar att kontakta ditt företag igen?

Sanningen är den att de absolut flesta har en e-post idag. Vanligtvis bär de dessutom med denna i fickan hela dagarna. Ta då tillfället i akt och håll kontakten med dina kontakter.

 

Det är effektivt att skicka nyhetsbrev

Som tidigare nämnt så bär de flesta av oss runt vår mejlinkorg i mobilen som ligger i fickan hela dagarna. Nyhetsbrev är framför allt väldigt praktiskt då det inte bara gör både er och era kunder lättillgängliga, det är också kostnadseffektivt. Det finns många tjänster där  du enkelt kan skicka iväg nyhetsbrev till dina kontakter, till exempel Mailchimp.

Med en smart strategi kan du individanpassa nyhetsbreven, eller enkelt gå ut med nya erbjudanden, utan att spendera en förmögenhet. På så sätt kan du fånga upp intresset av flera kunder och bli relevant för flera av dina kundgrupper.

Vi hjälper gärna till!

 

Sist men inte minst och kanske det bästa av allt:

Det är mätbart

Du kan se antalet öppnade nyhetsbrev, antalet klick på länkarna i nyhetsbrevet, tiden mottagaren har ditt nyhetsbrev öppet och mycket mer. I och med att den här marknadsföringsmetoden är så pass mätbar kan du enkelt individanpassa olika nyhetsbrev efter vad just dina kundgrupper tycker är intressant.

Det är dessutom möjligt att se vilka tider då dina kontakter öppnat ditt nyhetsbrev, så du kan se när det bästa tillfället är att nå ut till dem.

Framför allt får du en möjlighet att se vad du som skriver nyhetsbrevet kan förbättra för att göra det mer intressant för dina kunder.  Har du en bra strategi finns det stor potential att skapa engangemang och bygga bra relationer med dina kunder.

Några av våra kunder